DETAIL – DVOUOBOR

MAJOR program

Historie

Filozofická fakulta (FF)

prezenční

bakalářské

14. 8. 2021

2

3

https://portal.ujep.cz/portal/studium/uchazec/eprihlaska.html




V zásadě můžeme říci, že jde o dvouoborové studium, v němž je historie hlavním a diplomním oborem (maior), nebo není (minor). Forma je tedy vhodná především pro ty z uchazečů, kteří výhledově pomýšlí na učitelské studium, anebo dávají přednost praktičtějšímu zaměření před hlubší specializací a mají na mysli zejména větší flexibilitu na trhu práce. V obou variantách však studium uchovává základní strukturu páteřních předmětů historie jakožto vědního oboru. Je koncipováno tak, že vedle druhého studovaného oboru, jímž typicky může být třeba jazyk, geografie či jiná společenskovědní disciplína, každému zájemci nabídne základní korpus historického vývoje lidské společnosti od starověku po novověké a moderní dějiny, české, evropské i světové. Jeho součástí je rovněž seznámení s dalšími příbuznými obory, jako jsou pomocné vědy historické, dějiny umění, úvod do archivnictví, dějiny státu a práva apod. Součástí studia jsou též odborné exkurze a jazyková průprava orientovaná k potřebám absolventů programu. Základním smyslem studia v rámci bakalářského cyklu tak zůstává získání základních vědomostí o dějinném vývoji a o současné podobě moderní historické vědy, stejně jako možnost dalšímího studiu historie jakožto vědního oboru.




Absolvent může navázat odborným magisterským studijním programem Historie či učitelského studia, anebo příbuzných vědních oborů na UJEP na jiných univerzitách v ČR Pokud se rozhodne k ukončení studia, nalezne jistě uplatnění, v závislosti na druhém oboru, v odborných institucích či ve státní správě a samosprávě na postech odpovídajících bakalářskému vzdělání. Jedná se především o pozice referentů a odborných pracovníků s limitovaným rozsahem vlastního rozhodování v souladu s právními předpisy ČR a závaznými interními dokumenty příslušných institucí jako jsou obecní, městské či krajské úřady, dále na referáty kultury a péče o kulturní dědictví. Uplatní se i v oblastech zaměřených na popularizaci a prezentaci historie, např. jako novináři, pracovníci v cestovním ruchu či průvodcovských službách, zaměstnanci galerií, muzeí či památkových objektů.



Doplňující informace MINOR programu

Geografie




Geografie je koncipována jako tzv. akademický obor. Jeho absolventi jsou připraveni pro přechod do praxe, mohou však také pokračovat v navazujícím magisterském studiu. Obor poskytuje komplexní vhled do všech základních geografických disciplín, přičemž je kladen důraz na provázanost přírodních a společenských složek krajiny. Základ oboru tvoří obecné geografické disciplíny (fyzická geografie a geoekologie, ekonomická geografie, sociální geografie a regionální rozvoj, udržitelný rozvoj, ochrana životního prostředí), regionální geografie a geoinformatika. Společně s poznatky si student osvojuje analytické metody jednotlivých geografických věd a získává schopnost vyhodnocovat a interpretovat geografická data.




Geograf tělem i duší. Rozumí zvláštnostem přírodního prostředí i společnosti a především rozmanitým vztahům, které mezi nimi existují. Je flexibilní a díky komplexnímu pohledu na dnešní svět dokáže velmi dobře koordinovat odborníky specializovaných profesí.
Díky vysoké flexibilitě a širokému přehledu byla v posledních letech nezaměstnanost našich absolventů zcela minimální. Značná část absolventů také úspěšně pokračovala v navazujícím studiu, ať již na UJEP, nebo na dalších univerzitách.
Oblasti uplatnění: odbory regionálního rozvoje, životního prostředí, zemědělství či průmyslu ve veřejné a státní správě, Agentura ochrany přírody a krajiny, Regionální rozvojová agentura, územně-plánovací kanceláře a firmy zaměřené na strategické plánování a projektový management, agentury cestovního ruchu.


Studijní oddělení

Filozofická fakulta (FF)
Pasteurova 13
400 96 Ústí nad Labem
telefon: 475 286 467 / 475 286 466      e-mail: studijni.ff@ujep.cz
fakultní informace k přijímacímu řízení: http://ff.ujep.cz/files/Prijimaci%20rizeni/podminkyprijeti_2020_2021.pdf